Logo Technos
Technos Zakelijk
 

Veelgestelde Vragen

Q: Hoe betrouwbaar is een Hosted telefooncentrale?

A: Een Hosted telefooncentrale is uitermate betrouwbaar. Elk component in ons systeem heeft een ingebouwde back-up. Deze zorgt ervoor dat het systeem altijd blijft werken, ook als er een component uitvalt.

Q: Hoe ziet een Hosted telefooncentrale eruit?

A: Onze hosted telefooncentrale-systeem bestaat uit drie delen: telefoon, ADSL-verbinding en de hosted telefooncentrale zelf.
Telefoons: Wij raden aan IP-toestellen te gebruiken. Polycom is bijvoorbeeld een goede keuze.
ADSL-verbindingen: De kwaliteit van internetverbindingen is de laatste jaren sterk verbeterd en wordt nog steeds beter. Dat is goed, want elk kantoor is afhankelijk van de internetverbinding en elektriciteit. Uitval komt tegenwoordig nog zelden voor. Mocht dit toch gebeuren, dan kunt u tijdelijk geen gebruik maken van de telefooncentrale. Daarom adviseren wij een extra internet verbinding als back-up.
De Hosted telefooncentrale: Uw telefooncentrale bevindt zich in ons datacentrum. Deze staat in Amsterdam, op een speciaal ingerichte locatie met vele andere centrales en servers. De geklimatiseerde locatie wordt dag en nacht bewaakt en er zijn noodvoorzieningen voor de elektriciteit. Back-ups van onze hoofdcentrale worden continu aangemaakt. Mocht er toch iets gebeuren, dan zal een tweede server met de back-up binnen enkele seconden de operatie overnemen.

 

Q: Kan ik mijn bestaande telefoonnummers behouden?

A: Ja, u kunt zonder problemen uw huidige telefoonnummers behouden.

Q: Moet ik mijn telefoonaansluiting(en) behouden?

A: Nee, u hoeft uw huidige telefoonaansluiting niet te behouden. Al het telefoonverkeer wordt over de ADSL-verbinding geleid.

Q: Heb ik een ander netwerk of extra lijnen nodig voor Hosted telefooncentrale?

A: Nee, uw nieuwe telefoons worden aangesloten op uw huidige locale netwerk. Deze telefoons gebruiken dan dezelfde verbinding als uw PC. U heeft dus geen extra bedrading nodig.

Q: Kan ik mijn huidige telefoons blijven gebruiken?

A: Ja. Wij raden echter IP telefoons aan. Als u een andere telefoon heeft dan kunt u wel een adapter tussen uw telefoon en computer plaatsen, maar wij raden dit
niet aan. Het vermindert de betrouwbaarheid van uw systeem omdat u een nieuw
element binnen het systeem plaatst. Er zijn veel verschillende modellen IP telefoons, in verschillende prijsklassen. Heeft u vragen over welke telefoon het meest voor uw doeleinden geschikt is? Neem dan contact met ons op. Wij assisteren u graag.

 
Bel 020 665 44 46
  • Technos Telecom
  • Biesboschstraat 68
  • 1078 MZ Amsterdam
  • T +31 20 665 4446
  • F +31 20 668 2856
  • E-mail: info@technos.nl